Hummmmmmmus

Hummus is een handige en lekkere manier om groenten toe te voegen aan elke maaltijd.

Basisrecept Hummus

200g kikkererwten die je een nacht hebt laten weken (na grondig afspoelen) of een blik kikkererwten + 6 eetlepels olijfolie + 1 eetlepel vers citroensap

Basis – Versie 1:

een derde van de basis + 10 eetlepels sojadrink + 2 eetlepels citroensap + peper + zout –> dit geeft een iets vastere textuur

Basis – Versie 2:

een derde van de basis + 5 eetlepels sojadrink + 1 eetlepel citroensap + een handje platte peterselie + peper + zout

Basis – Versie 3:

een derde van de basis + een halve avocado + peper + zout

TIPS:

  • Best kan je de hummus vers bereiden. In de kant-en-klare versies is het zout- en vetgehalte vaak hoog. Verse hummus kan ingevroren worden.
  • Je kan eindeloos variëren in kruiden, groenten, noten en vruchten die je toevoegt aan de kikkererwten.
  • De kikkererwten kan je vervangen door andere peulvruchten zoals linzen, erwten,…
  • Overdrijf niet met de toegevoegde hoeveelheid plantaardige olie. Voeg beter een andere vloeistof toe.
  • Let wel: de hummus bevat vaak al veel vet, dus voeg geen extra vet meer toe aan de maaltijd.

RPPF boom

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s